Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Audi geeft zijn grote berlines en break een (zeer) lichte facelift, met ook iets meer basisuitrusting.
De concurrentie is hevig in het segment van de grote reisberlines en -breaks. Om het hoofd te kunnen blijven bieden aan de nieuwe Mercedes E-Klasse en BMW 5 Reeks, en in afwachting van de nieuwe elektrische A6 en A7 met verbrandingsmotoren, voert Audi enkele kleine verbeteringen door voor de huidige A6 en A7, net als voor hun sportieve versies S6 en S7. Die opfriskuur bestaat uit een zeer licht hertekende neus met een nieuwe grille, een andere vorm voor de zijdelingse luchthappers en ook verbeterde koplampen.
Aan boord van de twee Duitsers verandert er bijna niets, of je moet al letten op enkele nieuwe sierlijsten en materiaalkeuzes, samen met een iets uitgebreide standaarduitrusting. Die bestaat nu onder meer uit de Virtual Cockpit van 12,3 inch, die voortaan op elk model gemonteerd zit vanuit de fabriek. Je kan nu ook kiezen voor sportzetels, onafhankelijk van de gekozen uitvoering voor het koetswerk.
Die kleine nieuwigheden gaan ook gepaard met enkele nieuwe lakkleuren en velgdesigns, die afhangen van het gekozen uitrustingsniveau. De update van de A6 en A7 zijn vanaf 1 juni te bestellen, voor een prijs die begint bij 53.800 euro voor de A6 en 63.500 euro voor de A7.
Ben je op zoek naar een Audi A6? Kies uit meer dan 40.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Audi A6-zoekertjes nu hier:
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.