Cupra
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Recent bekeerde Audi de sportieve S-versie van zijn grote coupé tot de diesel. Als alternatief voor deze S7 TDI biedt Audi nu twee andere varianten aan bovenaan het gamma van zijn A7 Sportback: de plug-in hybride 55 TFSI e en de RS7. Klanten die niet geïnteresseerd zijn in de 3.0-V6 diesel van de S7 kunnen voortaan dus ook kiezen voor de 2.0-turbobenzinemotor gecombineerd met een elektromotor in de 55 TFSI e, of zelfs voor de 4.0-V8 biturbo van de RS7 gaan.
Beide modellen maken prestaties van de bovenste plank mogelijk, maar de RS7 Sportback is uiteraard de meest explosieve van het aanbod. Zijn 4.0-V8 biturbo ontwikkelt 600 pk en een koppel van 800 Nm, waarmee hij de sprint van 0 naar 100 km/u reduceert tot een formaliteit die in slechts 3,6 seconden achter de rug is. De 55 TFSI e moet zich echter ook niet schamen voor zijn prestaties. Zijn systeemvermogen piekt op 367 pk en het koppel op 500 Nm. Daarmee kan hij de 100 km/u aantikken in 5,7 seconden.
Plug-in of microhybride
Beide modellen zijn hybrides, maar het niveau van hun hybridisering verschilt sterk. De RS7 houdt het bij een micro-hybride systeem onder 48 volt waardoor hij met uitgeschakelde verbrandingsmotor in vrijloop kan uitrollen bij snelheden van 55 tot 160 km/u. Dat maakt volgens Audi toch een verbruikswinst van 0,8 l/100 km mogelijk. De 55 TFSI e van zijn kant heeft een lithium-ionbatterij van 14,1 kWh waarmee hij zo’n 40 kilometer puur elektrisch kan rijden, en dat tot 135 km/u.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.