Bugatti
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Massimo Frascella wordt verantwoordelijk voor de styling van de toekomstige modellen van het merk met de vier ringen.
Een van de voornaamste autodesigners van het moment is van merk veranderd. Massimo Frascella, die zijn sporen verdiende bij Bertone alvorens voor Ford, Kia en twaalf jaar bij Land Rover te gaan werken, wordt het hoofd van de designafdeling bij Audi, en volgt daarmee Marc Lichte op. Frascella is verantwoordelijk voor enkele van de meest succesvolle modellen van het Britse merk, zoals de Defender, Discovery en de Velar.
Bij Audi zal de Italiaan instaan voor de toekomstige elektrische modellen van het premiummerk van de Volkswagen-groep. De Duitse constructeur is namelijk van plan om enkel nog elektrische modellen te lanceren vanaf 2026. Aangezien alle modellen met verbrandingsmotor tegen die deadline al ontworpen zijn, zal Frascella zich moeten concentreren op hun nazaten zonder uitlaat.
Wat mogen we verwachten van de komst van de Italiaanse designer naar Ingolstadt? Frascella heeft al uitgelegd dat het zijn doel is om auto's te ontwerpen die "vrij zijn van overbodige gimmicks en die niet zomaar trends volgen". Frascella voegde eraan toe dat de toekomstige modellen zullen genieten van een "designtaal die zowel tijdloos als verfijnd is".
Hij is dan ook iemand die eenvoud waardeert, een stijl die hij bijna tot op de letter heeft gevolgd toen hij aan het hoofd stond van de designafdeling bij JLR. Het is dus een veilige gok dat Audi verder zal borduren op een sobere designstijl, in tegenstelling tot Mercedes-Benz en Audi, die af en toe de extremen durven opzoeken om tegemoet te komen aan de meer extravagante smaak van de Aziatische en Midden-Oosterse markten, zelfs als dat betekent dat ze hun originele fans moeten teleurstellen...
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.