Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Dat betekent dat deze M3 CS hetzelfde strenge CFRP-dieet kreeg voorgeschreven als de coupéversie: motorkap, dak, splitter onder de voorbumper, achterspoiler en diffusor zijn uitgevoerd in plastic dat met koolstofvezel werd versterkt.
Tel daarbij specifieke velgen (19 duim vooraan, 20 duim achteraan) en een lichte afslankingskuur voor de binnenkant (het alcantara en lederen interieur krijgt geen lussen als deurgrepen, wel een eenvoudigere klimaatregeling) en je komt uit op een gewichtsbesparing van 10 kilogram vergeleken met de gewone M3.
De M-ingenieurs vertrokken van de huidige zes-in-lijn biturbo uit de M3 en M4 en gaven hem dezelfde behandeling als de M4 CS. Resultaat: 460 pk (+ 10 pk) en 600 Nm (+ 50 Nm), goed voor een sprint naar 100 km/u in 3,9 seconden en een begrensde topsnelheid van 280 km/u. De M DKG-zeventrapsautomaat met dubbele koppeling stuurt dat pk-geweld naar de achterwielen.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.