Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Chevrolet trekt zich terug van de Europese markt en stopt ook met de Volt, de elektrische berline met een verbrandingsmotor als generator. Zijn tweelingbroer, de Opel Ampera, is er nog, maar ongetwijfeld niet voor lang. In de Verenigde Staten is het Volt-verhaal echter nog niet gedaan presenteert Chevrolet een nieuwe Volt.
“We geloven dat onze technische kennis en de vele gegevens verzameld bij duizenden klanten ons in staat stellen om nu de beste plug-inhybride van de wereld te presenteren.” Dat is het gewaarde en beloftevolle discours van Alan Batey, president van General Motors Noord-Amerika.
De auto werd helemaal vernieuwd, te beginnen met de twee elektromotoren. Die zijn lichter en halen een 12 procent hoger rendement. De Volt is steviger en lichter. Hij presteert beter dan zijn voorganger (vooral bij acceleraties) en haalt een betere autonomie. Chevrolet kondigt tot 80 km aan in de elektrische modus en 640 km in de gecombineerde modus. Als de batterijen uitgeput zijn, worden ze opnieuw opgeladen door een verbrandingsmotor (voortaan een zuinigere 1.5 benzinemotor).
De Volt zou ook stiller, beter uitgerust en ruimer zijn. Hij wordt verkocht in de Verenigde Staten, maar hoe zit het in Europa? Het duo Volt/Ampera heeft de doelstellingen niet bereikt, we kunnen ons dan ook moeilijk voorstellen dat General Motors dit wil herhalen. Maar wie weet?
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...