Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Zo’n twintig jaar geleden herschreef Mercedes de regels van het SUV-segment met zijn M-Klasse. Vandaag wil het merk hetzelfde doen voor de pick-up-wereld.
De X-Klasse wordt in Genève voorgesteld als een conceptcar, maar vergis u niet: de verschillen met de productieversie zijn bijzonder klein. We kennen al een paar technische details: permanente vierwielaandrijving, gescheiden ladderchassis en V6-dieselmotoren. De uitrusting wordt overgenomen van de andere modellen van het merk: het multimediasysteem kan worden bediend via een aanraakvlak of een gebarenherkenning.
Voor uitstapjes naast het asfalt ziet Mercedes het groots: naast de vierwielaandrijving voorziet de constructeur nog een reductiebak en twee differentieelvergrendelingen. Voeg daar nog het koppel van de V6-diesel aan toe en de X-Klasse zou zich uit heel wat benarde situaties moeten kunnen redden…
Het model wordt tegen het eind van het jaar op verschillende markten gelanceerd: Europa, Latijns-Amerika, Zuid-Afrika en Australië. Voor zijn definitieve specificaties zullen we ongetwijfeld nog tot het salon van Frankfurt moeten wachten.
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!