De Alfa Romeo Giuilia en Stelvio nu als 'Estrema'

Een nieuwe speciale reeks op maat van de “puristen”

  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 29 maart 2022
  • Lancering

Het echte ‘hot topic’ bij Alfa Romeo op dit moment is natuurlijk de Tonale! Maar hoewel die langverwachte middelgrote SUV, die we in avant-première konden ontdekken, de verkoop van Alfa Romeo een stevige boost moet geven, willen de twee huidige modellen in het Alfa-gamma ook een plaats in de spotlights, en dat door middel van een speciale reeks.

Estrema

Deze speciale reeks, die Estrema gedoopt wordt en zowel beschikbaar is op de Giulia berline als op de Stelvio SUV, werd onthuld in Hinwil, de thuisbasis van het Alfa Romeo F1-team. Een symbolische plek, want deze Estrema-versies moeten volgens de Italiaanse autobouwer “het allerbeste belichamen op het vlak van technische en dynamische oplossingen, stijl en sportiviteit”.


Quadrifoglio-ziel

Deze speciale reeks krijgt een plaats bovenaan het klassieke gamma, net onder de sportieve Quadrifoglio-versies. Zowel voor de berline als de SUV kunnen klanten kiezen uit ofwel de 2.0 liter turbo benzine met 280 pk ofwel de 2.2 liter turbo diesel met 210 pk, beiden gekoppeld aan een achttraps automaat en Q4 vierwielaandrijving.

Sper en koolstofvezel

Op de Estrema-uitvoeringen vinden we standaard een mechanisch sperdifferentieel en een nieuwe actieve ophanging. Wat de styling betreft, onderscheiden de Giulia en Stelvio Estrema zich van de rest van het gamma dankzij details in koolstofvezel, 19’’ (Giulia) of 21’’ (Stelvio) velgen en een sportief interieur met rode stikselnaden.

De Alfa Romeo Giulia en Stelvio Estrema worden gelanceerd op de Europese markt in de loop van de maand april.


Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een Alfa Romeo? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Alfa Romeo-zoekertjes nu hier:

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 23.748

Diesel, Manueel

€ 32.584

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.900
2021
1.500 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km