De Lexus ES is klaar voor zijn Europese carrière

De nieuwe Lexus ES die in Peking onthuld is, zal zoals verwacht ook naar ons komen. De hybride ES 300h staat in december bij ons in de showroom.

  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 25 april 2018

Na zes generaties ES die niet in Europa verkocht werden, komt de berline toch naar ons. De zevende generatie ziet er dynamischer uit, met onder meer een gigantisch zandlopervormig radiatorrooster. De ES wordt ook groter: hij is 6,5 centimeter langer, 4,5 centimeter breder en 0,5 centimeter lager. Dankzij een 5 centimeter langere wielbasis gaat ook de interieurruimte erop vooruit. Ten slotte is er nog een F-Sport-uitvoering om het sportieve aspect van de nieuwe ES meer in de verf te zetten.

Hybride

In Europa krijgen we geen V6-motoren. Die benzineblokken zijn vooral bedoeld voor de Amerikaanse markt. Wel zullen we de ES 300h zien verschijnen. Die gebruikt een 2.5 viercilinder benzine met nieuwe, compactere elektromotor, goed voor 218 pk in totaal. Het gemiddelde verbruik bedraagt volgens Lexus 4,7 l/100 km. De nieuwe generatie krijgt een compacter batterijpak dat volledig onder de achterbank past, en dus niet meer aan het koffervolume knaagt.

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Automaat

€ 27.547

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.900
2021
1.500 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km