Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Hoewel Lamborghini voorlopig enkel de codenaam LB744 vrijgeeft, weten we nu dat deze Italiaan naast zijn hybridemotor ook nog met een andere primeur komt.
Lamborghini blijft druppelsgewijs informatie vrijgeven over de opvolger van de Aventador. Zo hebben we reeds vernomen dat de "LB744" een plug-in hybride V12-motor zal hebben die in totaal meer dan 1.000 pk levert. Nu komen we ook meer te weten over zijn unieke romp.
De romp van dit toekomstige model, dat onze spionnen al in volle ontwikkeling konden spotten, zal een nieuwe koolstofstructuur hebben die afgeleid is uit de luchtvaarindustrie en de naam "Monofuselage" krijgt. In tegenstelling tot de Aventador, die vooraan nog steeds een aluminiumstructuur heeft, zal het frame van deze LB744 ook vooraan volledig uit composietmaterialen bestaan. Hierdoor zal de LB744 lichter en stijver zijn dan zijn voorganger. Lamborghini spreekt alvast over een primeur in zijn klasse van supersportwagens!
Vergeleken met de Aventador zal het frame van deze LB744 vooraan 20% lichter worden, wat een totale gewichtsbesparing van 10% oplevert. De stijfheid van het frame neemt daarentegen met 25% toe, wat nodig zal zijn om de meer dan 1.000 pk op de weg te kunnen houden!
Binnenkort zouden alle details bekend worden zijn, aangezien Lamborghini dit model graag over "enkele weken" wil lanceren.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via mail:
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!