Cupra
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Het Britse Lunaz heeft van retrofits een specialiteit gemaakt. Ter herinnering: deze techniek bestaat erin dat bijna om het even welke auto met een verbrandingsmotor kan worden omgebouwd naar een puur elektrische wagen.
Lunaz, dat gekend staat om zijn serieuze werk, gaat geen uitdaging uit de weg. Als bewijs heeft het een van de meest prestigieuze berlines van de jaren ’60 onder handen genomen: de magnifieke Bentley S2 Continental Flying Spur. Dit exemplaar, dat in 1961 van de band liep, werd oorspronkelijk aangedreven door een V8 van 6,2 liter, die uiteraard een flinke slok lust. De Britse ingenieurs hebben die achtcilinder verwijderd en hem vervangen door een elektromotor die door een batterij van 80 kWh wordt gevoed. Op die manier haalt de auto een rijbereik van zo’n 400 kilometer in combinatie met opmerkelijke prestaties, zoals een sprint van 0 naar 100 km/u in 5 seconden.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.