Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Zegt de naam Dallara je iets? Het merk is al 45 jaar een grote naam in de autosport, met enkele geweldige chassis voor de F1, sport-prototypes en indycars. Het Italiaanse bedrijfje heeft nu zijn eigen straatauto ontworpen: de Stradale.
Dallara heeft eigenlijk al heel wat ervaring ter zake: het werkte onder meer mee aan het chassis van de Maserati MC12, KTM X-Bow en… Bugatti Chiron. Nu liggen de zaken anders: het merk ontwikkelde dit model volledig zelf.
Laat ons beginnen met het sterkste punt van deze auto: zijn veelzijdigheid. Dallara geeft je de keuze tussen een basic barchetta zonder voorruit of deuren, een targa met dak en deuren of iets tussen de twee, een roadster met voorruit. Dan kan je nog kiezen of je de spectaculaire achtervleugel laat monteren.
Deze Dallara Stradale zet 855 kilogram op de weegschaal en wordt voortgestuwd door een 2,3 liter grote drukgevoede viercilinder die maar liefst 400 pk produceert. De motor centraal achterin is gekoppeld aan een manuele zesversnellingsbak die als optie gerobotiseerd kan worden. Dallara geeft een sprinttijd van 0-100 km/u op in 3,25 seconden en een topsnelheid van 280 km/u.
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!