Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse minister van Financiën Christian Lindner (FDP) zegt dat Duitsland uitzonderingen wil op het algemene Europese verbod op verbrandingsmotoren.
Na jarenlange discussies en politiek getouwtrek leek de kogel begin deze maand dan eindelijk door de kerk: vanaf 2035 worden er in de EU niet langer auto’s met verbrandingsmotoren verkocht. Het lot van benzine- en dieselwagens, al dan niet synthetisch, maar ook (plug-in) hybrides werd beslecht door een stemming in het Europees Parlement. Maar dat is buiten Duitsland gerekend…
Die beslissing van het Europees Parlement heeft in theorie immers nog geen wetgevende kracht. Alle lidstaten moeten die regels nog omzetten in nationale wetten. En de Duitse minister van Financiën Christian Lindner heeft nu aangekondigd dat zijn land die veralgemening niet ziet zitten. Hij deed die uitspraak volgens persagentschap Reuters tijdens een evenement van de Bundesverband der Deutschen Industrie, waarin de Duitse autosector sterk vertegenwoordigd is.
Toch is Duitsland niet tegen elektrificatie, want het land moet op dat vlak de leider worden volgens Lindner. Alleen is een totaalverbod op verbrandingsmotoren een brug te ver volgens de minister, die zegt dat er niches zijn waar verbrandingsmotoren mogelijk moeten blijven. Ook Italië, nog zo’n land met een sterke autotraditie, had voor de stemming al laten blijken dat het niet echt zat te wachten op een totaalverbod. Misschien komt er dus toch nog een aangepaste versie van de regels, al zal het merendeel van de auto’s natuurlijk wel elektrisch worden.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.