Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Al sinds 2008 moeten we het zonder een sportieve topversie van de Fiesta stellen. Het geduld van de liefhebbers wordt echter beloond: in 2013 lanceert Ford de nieuwe Fiesta ST met 180 pk.
De nieuwe Fiesta ST werd eerder al getoond als prototype en staat in productierijpe vorm op het salon van Genève. Zo wordt het publiek al warm gemaakt voor de introductie van de Fiesta ST volgend jaar. Tegen dan zal trouwens het volledige Fiesta-gamma een kleine facelift ondergaan. Op de ST zien we al de nieuwe trapezevormige grille.
Behalve het stoerdere uiterlijk biedt de Fiesta ST ook meer kracht dan de gewone Fiesta. Hij wordt aangedreven door een 1.6 EcoBoost-benzinemotor met 180 pk, goed voor een spurt naar 100 km/u in minder dan zeven seconden en een topsnelheid van meer dan 220 km/u. Ouders die bezorgd zijn om de veiligheid van hun zoon of dochter kunnen het prestatieniveau van de auto beperken door de sleutel te programmeren.
De Fiesta ST werd ontwikkeld door Ford Team RS, een team dat samen met de autosportpartners van Ford ook al betrokken was bij de Fiesta RS WRC, de Fiesta Rallycross en de Racing Fiesta. Deze ervaring kwam goed van pas. Het chassis van de Fiesta werd 15 mm verlaagd, terwijl het Torque Vectoring Control de kracht tussen de voorwielen balanceert voor een evenwichtig weggedrag. De stabiliteitscontrole heeft drie instellingen.
Op de prijs is het nog even wachten, maar Ford wil de Fiesta ST toegankelijk maken voor een groot publiek. "Wanneer we naast de nieuwe Focus ST ook de Fiesta ST op de markt hebben gebracht, kunnen we klanten opnieuw de keuze bieden uit betaalbare, kleine sportieve auto's die een opvallende styling en dynamische rijeigenschappen combineren met dagelijkse bruikbaarheid", besluit Jost Capito, directeur Global Performance Vehicles bij Ford.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.