Frank Stephenson geen fan van nieuwe BMW 4-Reeks

De voormalige designer van BMW houdt niet van de neus van de jongste coupé van het merk.
  • VROOM  Team VROOM Team
  • 25 augustus 2020
  • Divers

De neus van de nieuwe BMW 4-Reeks strijkt duidelijk tegen de haren in. De grote nieren zijn voer voor toogdiscussies, maar ook experten mengen zich in het debat. In een filmpje uit designer Frank Stephenson pittige kritiek op de stijl van dit nieuwe front. Hij vindt het onwaardig voor wat we van een BMW mogen verwachten. Een slag in het gezicht van de nieuwe 4-Reeks. Stephenson betreurt verder de aanpassing aan de befaamde Hofmeister-knik aan de achterste zijruit, die al 50 jaar lang een kenmerkende trek is van het merk. Tot slot zegt de ontwerper wel van de proporties van de wagen te houden. Oef, het is niet allemaal slecht nieuws.

Kenner

Stephenson kent wel iets van autodesign. Hij heeft elf jaar lang bij BMW gewerkt, waar hij onder meer de eerste X5 en de eerste moderne Mini uit 2001 tekende. In 2002 trok hij naar Fiat, waar hij eerst voor de prestigemerken van de groep werkte (Ferrari en Maserati) alvorens hij de 500 van 2007 mocht ontwerpen. Vervolgens werd hij designbaas bij Alfa Romeo en dan trok hij naar McLaren, dat hij in 2017 verliet om zijn eigen designstudio op te richten.

BMW

Meer lezen over:

VROOM  Team
Over de auteur: VROOM Team
Video ©: Frank Stephenson / YouTube.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Automaat

€ 27.547

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km