Genesis G70: de Duitsers in het vizier

Genesis is een naam die bij ons niet meteen een belletje doet rinkelen, maar de Koreaanse luxedochter van Hyundai is bijzonder actief in andere werelddelen. Met deze G70 richt het zijn pijlen op een berucht Duits drietal…

  • Bervoets Wim
  • 18 september 2017

Met een lengte van 4,69 meter, een breedte van 1,85 meter en een hoogte van 1,40 meter parkeert de Genesis G70 zich namelijk perfect in het straatje van de Audi A4, BMW 3-Reeks en Mercedes C-Klasse. Meer nog: deze G70 is zelfs voorzien van achterwielaandrijving…

Stinger

De technische basis deelt de Genesis G70 namelijk met de Kia Stinger, de achterwielaangedreven vijfdeurscoupé die we binnenkort aan een eerste test onderwerpen. Vierwielaandrijving behoort bij deze G70 ook tot de mogelijkheden.

Diesel of benzine

Onder de kap kiest Genesis voor een 2.0 viercilinder van 252 pk op benzine of voor een 2.2 dieselviercilinder van 202 pk. Beide motoren zijn gekoppeld aan een achttrapsautomaat. Een sportievere variant is er in de vorm van de 3.3 V6: die produceert 330 pk, sprint daardoor in 4,7 seconden naar 100 km/u en haalt een topsnelheid van 270 km/u.

Ook bij ons?

De Genesis G70 maakt zijn officiële debuut in november op het salon van Los Angeles. Hij is in eerste instantie bedoeld voor de markten waarop Genesis al actief is: Noord-Amerika, Rusland en Azië. Of hij ook naar Europa komt, blijft voorlopig nog koffiedik kijken…

Meer lezen over:

Over de auteur: Bervoets Wim Wim Bervoets is redacteur bij Vroom sinds 2016. Hij interesseert zich voor alles van stadsauto’s tot sportwagens, en kijkt met een open blik naar de mobiliteit en brandstoffen van de toekomst.
Toch droomt hij nog altijd van een Lotus Elise...

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Manueel

€ 23.748

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Automaat

€ 27.547

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.900
2021
1.500 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km