GM verliest geld met nieuwe Corvette

De nieuwe generatie van de Corvette is te goedkoop en kost General Motors veel geld…
  • Troubleyn  Bert Troubleyn Bert
  • 02 december 2019
  • Sector

Afgelopen zomer onthulde General Motors de achtste generatie van zijn legendarische sportwagen Corvette. Deze C8 is een ware revolutie voor het model, want hij stapt over van een voorin geplaatste motor naar een architectuur met middenmotor. Omdat de Corvette in de VS altijd al een beetje de supercar voor het volk is geweest, mocht hij niet duurder worden dan zijn voorganger. Daarom kost de basisversie er 59.995 dollar ondanks de kolossale investering die gepaard is gegaan met de ontwikkeling van het nieuwe platform. De Amerikaanse website Motortrend heeft echter met een hoge pief van GM gesproken die heeft verklapt dat die prijs veel te laag is: om winst te maken op een C8 moet GM hem voor minstens 80.000 dollar verkopen. De constructeur rekent erop dat zoveel mogelijk klanten hun auto zullen upgraden met opties zoals betere banden – hoe gek het ook klinkt, standaard staat de C8 op vierseizoensbanden – of dat ze zullen kiezen voor een hoger uitrustingsniveau. Anderzijds, zo berekende de marketingdienst, zijn maar weinig klanten bereid om meer dan 100.000 dollar neer te tellen voor een Corvette. Daarom mag de basisprijs niet te hoog worden, want anders wordt het verschil te klein met de toekomstige performance-versie Z06,die begint bij 82.990 dollar.

Meer lezen over:

Troubleyn  Bert
Over de auteur: Troubleyn Bert Bert Troubleyn kreeg de liefde voor de auto door zijn moeder ingelepeld. Hij is vooral geboeid door technologische innovatie en door de feiten achter de hypes.
Dat uit zich in een garage waar een hedendaagse elektrische auto broederlijk naast een BMW 8-Reeks uit 1992 staat.
Source ©: Motortrend.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km