Aston Martin
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Met de komst van de NSX heeft Honda de weg naar de hybrides teruggevonden. Op het salon van Frankfurt tonen de Japanners de volgende stap: een conceptmodel voor de hybrideversie van de CR-V.
Tien jaar geleden vond je de Insight en de Civic Hybrid nog in de Honda-catalogus, vandaag is er van die twee geen spoor meer te bekennen. Zijn hybride rentree maakte Honda door de grote poort: met de NSX. De conceptcar van de CR-V die de Japanners meenemen naar het salon van Frankfurt, toont twee nieuwigheden: een hybride aandrijflijn en de Europese versie.
Intelligent Multi-Mode Drive, kortweg i-MMD, is de naam die Honda aan zijn hybride aandrijflijn geeft. Ze bestaat uit een elektrische motor die de CR-V aandrijft, een elektrische motor die de energie voor de aandrijving genereert, en een 2.0 i-VTEC viercilinder benzinemotor die energie levert aan de elektromotor en die de CR-V ook aandrijft.
De CR-V rijdt op die manier volledig elektrisch, op basis van de elektromotor. Er is ook een hybride modus, waarbij de benzinemotor de elektrische generator voedt, die op zijn beurt vermogen levert aan de elektromotor. Ten slotte kan ook de benzinemotor voor de aandrijving zorgen, waarbij de elektromotor als een soort “mild hybrid” ondersteunt bij acceleraties en inhaalmanoeuvres.
Tegelijk geeft Honda mee dat de conceptcar de voorbode is van de Europese versie van de CR-V. Meer informatie willen de Japanners daarover nog niet kwijt. Daarvoor is het nog wachten tot begin volgend jaar.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!