Hyundai Ioniq 5: facelift, N Line en nieuwe batterij

De Hyundai Ioniq 5 krijgt al een kleine facelift die een sportieve N Line-uitvoering aan het gamma toevoegt en zijn batterij doet groeien van 77,4 naar 84 kWh.

  • Vanhouche  Sébastien Vanhouche Sébastien
  • 04 maart 2024
  • Lancering

Na slechts 3 jaar in productie te zijn, is het al tijd voor de Hyundai Ioniq 5 om een facelift te krijgen. Een update die gepaard gaat met hertekende bumpers, die hem 2 cm langer maken, maar ook met een nieuwe N Line-uitvoering die het model een sportievere look geven. De Zuid-Koreaanse elektrische crossover krijgt ook nieuwe velgen en een 5 cm langere spoiler die zijn aerodynamica moet dienen.

Meer stijl en knoppen voor de Ioniq 5

Aan boord zijn de veranderingen vooral te vinden ter hoogte van de middenconsole. Die krijgt nu een inductielader en een reeks knoppen waarmee je de stuur- of zetel verwarming mee kan bedienen, net als de parkeerhulp. De Ioniq 5 geniet ook van de nieuwste generatie infotainment van het merk en van een hertekend stuurwiel.

Van 77,4 naar 84 kWh

Op technisch vlak is de Ioniq 5 voortaan 4,66 m lang, 1,89 m breed, 1,61 m hoog, op een wielbasis van 3 m. En in die bodem zit nu een nieuwe batterij! De grootste batterij groeit namelijk van 77,4 naar 84 kWh, net als al het geval was in de sportieve Ioniq 5 N. Hyundai laat echter nog niets los over de extra autonomie die dit nieuwe pakket met zich zou moeten meebrengen...

Wanneer in Europa?

Naast deze grotere batterij belooft Hyundai ook meer comfort en wendbaarheid in deze vernieuwde Ioniq 5. Het probleem is dat we nog niet weten wanneer we dit aan de tand kunnen voelen. De gefacelifte Ioniq 5 is al te bestellen in zijn Zuid-Koreaanse thuismarkt, maar de constructeur zegt nog niet wanneer het model in Europa zal aankomen...

Het laatste autonieuws op de voet volgen?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:

Meer lezen over:

Vanhouche  Sébastien
Over de auteur: Vanhouche Sébastien Sébastien is altijd al gebeten geweest door de autowereld in de breedste betekenis van het woord. Hij is echt in alles geïnteresseerd, van kleine oldtimers met verbrandingsmotor tot moderne elektrische mastodonten. Hij heeft echter wel een zwak voor snelle maar discrete auto’s. Er gaat niets boven een break die barst van het vermogen voor discreet rijplezier.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Automaat

€ 27.547

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.900
2021
1.500 km