Aston Martin
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De Lancia Ypsilon met verbrandingsmotor ziet er bijna exact hetzelfde uit, maar heeft een mildhybride 1,2 liter-driecilinder op benzine onder de kap zitten van 74 kW (100 pk).
De nieuwe Lancia Ypsilon werd eerst voorgesteld als volledig elektrische versie, maar vandaag krijgen we ook de Ypsilon op benzine te zien, al heeft die ook een klein elektrisch hulpje. De stadswagen krijgt daarmee een kleine uitlaatpijp onder de achterbumper, terwijl de neus ook iets anders is getekend. Daar zijn nu vier luchtgaten te vinden om zijn verbrandingsmotor van frisse lucht te voorzien.
Onder de motorkap van de Lancia Ypsilon met verbrandingsmotor zit een mildhybride (48 V) benzinemotor van 1,2 liter groot, met een piekvermogen van 74 kW (100 pk) en steeds gekoppeld aan een automaat met 6 versnellingen en een dubbele koppeling. De 1.282 kg zware Italiaanse stadswagen bereikt daarmee in 9,3 seconden de 100 km/u en haalt een topsnelheid van 190 km/u. Lancia kondigt een gemiddeld verbruik aan van 4,6 l/100 km, voor een CO2-uitstoot van 103 g/km.
Aan boord zijn de elektrische Lancia Ypsilon en de versie op benzine volledig identiek. Ze krijgen hetzelfde atypische dashboard met centraal bovenaan een groot aanraakscherm van 10,25 inch. De Ypsilon op benzine wordt in zijn lanceringsversie aangeboden vanaf 28.000 euro in Italië, het is nog wachten op de prijzen van de andere Europese markten waar het model wordt gelanceerd, waaronder waarschijnlijk ook België.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!