Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het blijft afgeleiden van de Exige regenen. Na de Exige S, Cup en Cup R is er nu de S Roadster. Die wordt aangedreven door een krachtige V6 met compressor en 350 pk. Hij is tien kilogram lichter dan de coupé en met slechts 1.166 kg op de weegschaal gaat deze Exige S vlot vooruit.
De centrale motor is een Toyota-blok, maar aangepast door Lotus met een compressor die hem vleugels geeft. Het resultaat is een vermogen van 350 paarden bij 7.000 tr/min en een koppel van 400 Nm bij 4.500 tr/min. Met deze motor wordt de Exige S Roadster naar 100 km/u gekatapulteerd in 4 seconden en bereikt hij een topsnelheid van 233 km/u. De manuele zesversnellingsbak kan eventueel geruild worden voor een gerobotiseerde bak.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!