Lotus

Lotus onthult een nieuwe supercharger

Lotus onthult een nieuwe supercharger

De snelladers van Lotus halen een laadvermogen tot 450 kW!

Lotus Emeya: we hebben hem ontdekt!

Lotus Emeya: we hebben hem ontdekt!

Lotus bracht de Emeya als Belgische première mee naar de Zoute Grand Prix en nodigde ons uit om zijn elektrische hyper-GT in het echt te ontdekken. Laten we zien wat hem zo speciaal maakt.

Lotus Emeya: 905 pk in een elektrische 'hyper-GT'

Lotus Emeya: 905 pk in een elektrische 'hyper-GT'

De Lotus Emeya is het lagere boertje van de Eletre, met twee elektromotoren die 905 pk en 985 Nm leveren, gevoed door een batterij van 102 kWh en een sprinttijd van 0-100 km/u in 2,78 seconden.

Lotus Type 66: 10 exemplaren met 830 pk

Lotus Type 66: 10 exemplaren met 830 pk

Een mooi eerbetoon aan de Can-Am-racewagens uit de jaren 1970.

Vergeten concept: Lotus Emotion, een gerecyclede Bugatti?

Vergeten concept: Lotus Emotion, een gerecyclede Bugatti?

Het was bedoeld om een van de meest controversiële supercars aller tijden te worden, maar eindigde als een vergeten concept. Dit is het trieste verhaal van de Lotus Emotion.

Scoop: dit is de Taycan-killer van Lotus

Scoop: dit is de Taycan-killer van Lotus

Hij krijgt de naam Envya en zou zo’n 1.000 pk sterk zijn! Als hij rijdt tenminste…

Eletre: de elektrische ‘hyper-SUV’ in 7 cijfers

Eletre: de elektrische ‘hyper-SUV’ in 7 cijfers

Lotus toont hem op zijn stand in ‘The Avenue’ op  Salon van Brussel. En de elektrische SUV weet op meer dan één manier indruk te maken…

Vergeten concept: Lotus Etna, hij had Ferrari van de troon kunnen stoten!

Vergeten concept: Lotus Etna, hij had Ferrari van de troon kunnen stoten!

Deze Lotus Etna had alles in huis om de Ferrari 308 of Porsche 930 Turbo te doen beven! Helaas kwam hij nooit verder dan de conceptfase. We blikken terug op deze Lotus met een vulkanisch temperament...

De volgende Lotus moet een Taycan-killer worden

De volgende Lotus moet een Taycan-killer worden

De 600 pk sterke, in China gebouwde vierdeurs coupé maakt volgend jaar zijn opwachting.

Eletre is de eerste “Hyper-SUV” van Lotus

Eletre is de eerste “Hyper-SUV” van Lotus

De eerste SUV van Lotus is meteen ook 100% elektrisch. Voor de puristen is het even slikken, maar eindelijk is hij er!

De eerste 100 % elektrische SUV van Lotus komt op 29 maart!

De eerste 100 % elektrische SUV van Lotus komt op 29 maart!

Blijkbaar krijgt hij alles om er een echte atleet van te maken. Maar iets lijkt te ontbreken...

Lotus start een afdeling die zich bezighoudt met unieke creaties

Lotus start een afdeling die zich bezighoudt met unieke creaties

Het Britse merk blijft maar hoger mikken. Het zegt vaarwel aan de superlichte sportwagens en maakt plaats voor elektrische modellen, SUV’s en nu zelfs unieke creaties!

Lotus onthult de eerste schets van zijn elektrische sportwagen

Lotus onthult de eerste schets van zijn elektrische sportwagen

De autobouwer belooft dat zijn batterijen licht en snel op te laden zijn dankzij een nieuw partnership met specialist Britishvolt.

Het einde van een tijdperk bij Lotus

Het einde van een tijdperk bij Lotus

De Britse autobouwer Lotus is gestopt met de productie van de Elise, Exige en Evora, die de afgelopen drie decennia een monstersucces betekenden voor het merk.

Lotus Elise keert terug in 2026… met een stekker

Lotus Elise keert terug in 2026… met een stekker

Neen, de basic tweezitter is nog niet dood.

Lotus onthult technische fiche van Emira V6

Lotus onthult technische fiche van Emira V6

Twee maand na zijn onthulling publiceert het Britse Lotus officieel de technische fiche van zijn nieuwe sportwagen met zescilinder – en ook een paar prijzen.

Radford Type 62-2, moderne klassieker met Emira-hart

Radford Type 62-2, moderne klassieker met Emira-hart

De recent gereanimeerde Britse koetswerkbouwer Radford heeft een moderne hommage aan de Lotus Type 62 gebouwd. Hij is nauwverwant aan de nieuwe Lotus Emira en F1-coureur Jenson Button was bij de ontwikkeling betrokken.

Lotus Emira: emotioneel afscheid

Lotus Emira: emotioneel afscheid

Alvorens Lotus definitief voor elektrische aandrijving kiest, schenkt het de wereld nog de Emira. Hij vormt het afscheid van een mooie geschiedenis en wordt naar keuze aangedreven door een AMG-viercilinder of een Toyota-V6.