Smart
Smart onthult de conceptcar #5 in première op het autosalon van Peking, een middelgrote SUV die ook naast de gebaande paden op zijn gemak moet zijn.
Smart onthult de conceptcar #5 in première op het autosalon van Peking, een middelgrote SUV die ook naast de gebaande paden op zijn gemak moet zijn.
Smart is op zoek naar een industriële partner om de volgende generatie van zijn elektrische tweezitter te produceren.
We kennen nu het definitieve uiterlijk van de SUV-coupé van Smart, maar er is nog even geduld nodig om zijn technische details te leren kennen.
De Chinees-Duitse SUV-coupé wordt tijdens het autosalon van Shanghai onthuld, dat zijn deuren opent van 18 tot 27 april.
Hij wordt eind deze maand officieel voorgesteld op het Salon van Chengdu (China).
Het oude Smart is dood, dit is de nummer 1 van de nieuwe aanpak van het merk.
Onze spionnen hebben ook het interieur van deze toekomstige elektrische SUV van Smart in beeld kunnen brengen.
Smart legt de laatste hand aan zijn eerst model van de nieuwe stijl, de #1, die eind dit jaar op de markt moet komen.
Voor de constructeur wordt hij het model van de wedergeboorte.
Veel excentrieker worden ze niet. De Crossblade is een Smart van de eerste generatie waar al het overbodige van is verwijderd… en zelfs een beetje van het noodzakelijke. Geen dak, geen stoffen kap, geen deuren… en zelfs geen voorruit.
De Chinese groep Geely, die onder meer eigenaar is van Volvo, neemt 50 procent van Smart over. De productie van de stadsauto verhuist van Frankrijk naar China.
In Genève toont Smart de “+”-versie van de Forease, het conceptmodel van het salon van Parijs. Waarvoor de “+” staat? Voor een stoffen kap. Komt er een productiemodel aan?
Voor zijn 20ste verjaardag pakt Smart uit met een nieuw conceptmodel voor een cabriolet. Net als de Crossblade vroeger doet de Smart Forease het zonder dak. Gaat hij ook in productie?
In de Verenigde Staten heeft Smart al afscheid genomen van de verbrandingsmotor. Binnenkort volgt Europa: Daimler wil Smart tegen 2020 omvormen tot een 100 procent elektrisch merk.
Een sprint van 0 tot 100 km/u in 4,5 seconden in een volledig elektrische auto. Alleen weggelegd voor Tesla’s? Niet als het van Brabus afhangt. Zij staan in Frankfurt met deze Ultimate E Concept.
In grote steden neemt autodelen tussen particulieren alleen maar toe. Smart wil daar zijn steentje toe bijdragen en het systeem ook veiliger maken.
Samen met DHL wil Smart ervoor zorgen dat je je pakjes voortaan in de koffer van je auto kunt oppikken.
Smart, de constructeur van de stadswagens ForTwo en ForFour, biedt al zijn modellen voortaan ook elektrisch aan. De Electric Drive-modellen worden voorgesteld op het salon van Parijs.