Spyker
Het Nederlandse sportwagenmerk Spyker zou een comeback maken, onder andere met behulp van Russisch geld. Maar dat plan komt nu op losse schroeven te staan.
Het Nederlandse sportwagenmerk Spyker zou een comeback maken, onder andere met behulp van Russisch geld. Maar dat plan komt nu op losse schroeven te staan.
Spyker, het Nederlandse sportwagenmerk dat vorig jaar failliet ging, moet dit jaar uit zijn as herrijzen. Eigenaar Victor Muller heeft daarvoor een Russische investeerder aan de haak geslagen.
De zoveelste opflakkering in de bewogen geschiedenis van de Nederlandse autobouwer.
De Nederlandse supercarbouwer kondigt zelfs zijn terugkeer aan voor 2021.
In maart 2017 kondigde de Nederlandse constructeur Spyker op het salon van Genève zijn terugkeer aan. Maar sindsdien is er nog niets uit de fabriek in Zeewolde gerold.
Op het salon van Genève maakt het Nederlandse Spyker opnieuw zijn internationale opwachting. Na vorig jaar de C8 Preliator gepresenteerd te hebben, is het nu de beurt aan de dakloze versie. Maar het beste bevindt zich binnenin.
Hij is gegarandeerd een pak exclusiever dan een Ferrari of een Lamborghini, dus opvallen doe je sowieso. We hebben het niet over een Duitse, Britse of Italiaanse supercar, maar over een Nederlandse… de Spyker C8 Laviolette.
Spyker is niet dood! De Nederlandse firma stelt op het salon van Genève een ultrasportieve wagen voor, de C8 Preliator. Slechts 50 exemplaren zullen geproduceerd worden.
De Lotus Emira krijgt naast zijn V6 nu ook een viercilinder onder de kap, meer bepaald de 2 liter-turbo uit de Mercedes-AMG A 45. Maakt dat de laatste sportwagen op benzine van Lotus interessanter, of net minder aantrekkelijk?
De Macan wordt volledig elektrisch in zijn nieuwe generatie. Laten we zien of deze sportieve SUV met batterijen en zonder uitlaten ons even enthousiast maakt achter het stuur.
Voor deze derde generatie zoekt de Duster het hogerop en krijgt hij een gespierde look. Maar is hij zijn DNA van simpele en betaalbare SUV verloren?
De elektrische SUV-coupé Smart #3 is meer dan zomaar een afgeleide van de #1. Maar maken zijn unieke kenmerken hem beter, of net minder leuk dan zijn kleine broertje?
Dit rode exemplaar van de originele NSX uit 1991 werd gebruikt door de legendarische F1-coureur als persoonlijke wagen.
De Audi Q7 en Q8 plug-inhybrides zijn er nog steeds als 55 en 60 TFSI e quattro en hebben een respectievelijke vanafprijs van 79.230 euro en 87.350 euro.
Verrassing! Met een vanafprijs van 210.350 euro is de volledig elektrische Folgore de minst dure Maserati GranCabrio!
Welke uitvoering, motorisatie en opties moet je kiezen op de Renault Austral in 2024? Het maakt uiteindelijk weinig uit, we leggen uit waarom.