De Tomaso
De concept car die in 2017 werd voorgesteld, is nu klaar om in productie te gaan.
De concept car die in 2017 werd voorgesteld, is nu klaar om in productie te gaan.
De 18 exemplaren, met een prijs van elk 3 miljoen dollar, kunnen enkel gebruikt worden op een circuit...
Hoewel het merk De Tomaso eerder geassocieerd wordt met brullende sportwagens uitgerust met een uit de kluiten gewassen Amerikaanse V8, is deze Vallelunga volledig het tegenovergestelde: klein, sierlijk, extreem licht en… voorzien van een kleine viercilinder!
De Tomaso heeft een productiepartner gevonden om zijn P72 supercar te bouwen. Het gaat een nieuwe fabriek bouwen in de buurt van de Nürburgring, samen met Capricorn Group, dat onder andere Porsche eerder al hielp met de 919 Le Mans racer.
Eigenlijk moest hij Maserati heten, maar het werd een De Tomaso. Zijn carrière van 10 jaar doet vermoeden dat hij veel succes heeft gekend, maar eigenlijk zijn er maar een stuk of 50 van gemaakt. De De Tomaso Guarà is de koning van de gemiste kansen.
Een ongelooflijke tronie, een duivels kabaal, prestaties die ook vandaag nog heel respectabel zijn en een herverkoopwaarde die laag lijkt te blijven: dit is de De Tomaso Pantera, een bruut aan een bodemprijs.
Een spectaculair gelijnde berline, een luxueus interieur en een motor met niet minder dan 300 pk: van alle sportieve berlines uit de jaren 70 is de Deauville wellicht een van de meest miskende.
De Lotus Emira krijgt naast zijn V6 nu ook een viercilinder onder de kap, meer bepaald de 2 liter-turbo uit de Mercedes-AMG A 45. Maakt dat de laatste sportwagen op benzine van Lotus interessanter, of net minder aantrekkelijk?
Voor deze derde generatie zoekt de Duster het hogerop en krijgt hij een gespierde look. Maar is hij zijn DNA van simpele en betaalbare SUV verloren?
De elektrische SUV-coupé Smart #3 is meer dan zomaar een afgeleide van de #1. Maar maken zijn unieke kenmerken hem beter, of net minder leuk dan zijn kleine broertje?
De Macan wordt volledig elektrisch in zijn nieuwe generatie. Laten we zien of deze sportieve SUV met batterijen en zonder uitlaten ons even enthousiast maakt achter het stuur.
De Audi Q7 en Q8 plug-inhybrides zijn er nog steeds als 55 en 60 TFSI e quattro en hebben een respectievelijke vanafprijs van 79.230 euro en 87.350 euro.
Dit rode exemplaar van de originele NSX uit 1991 werd gebruikt door de legendarische F1-coureur als persoonlijke wagen.
Verrassing! Met een vanafprijs van 210.350 euro is de volledig elektrische Folgore de minst dure Maserati GranCabrio!
De Renault Captur 2024 heeft een vanafprijs van 20.250 euro en kan rekenen op drie uitrustingsniveaus en drie verschillende benzinemotoren.