Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Smart legt de laatste hand aan zijn eerst model van de nieuwe stijl, de #1, die eind dit jaar op de markt moet komen.
Smart werd in de jaren ‘90 opgericht door Mercedes en Swatch, maar beleefde nooit zijn grote doorbraak. Waren het de excentrieke designs, de plastic koetswerkpanelen of was de wereld gewoon niet klaar voor het concept? Wat het ook was, Mercedes koos ervoor om het merk een andere richting te geven en werkt nu samen met het Chinese Geely aan een opvolger, de Smart #1. Geen tweezits stadswagen, maar wel een kleine SUV, want dat moet tegenwoordig bijna. En elektrisch, net zoals elke Smart in het huidige decennium.
De Smart #1, die meteen ook de nieuwe nomenclatuur van het merk zal introduceren met een # gevolgd door een nummer, ondergaat op dit moment testwerk bij het Automotive Engineering Research Institute in het Chinese Chongqing.
Dynamische testen in koude temperaturen, niet onbelangrijk voor een elektrische wagen, en werk in de windtunnel. De ingenieurs wisten er een Cx-waarde van 0,29 te bereiken dankzij verborgen deurgrepen, een ‘active grille shutter’ en andere aerodynamische ingrepen. Niet slecht voor een SUV, maar lang niet zo goed als de Mercedes Vision EQXX met een waarde van 0,17!
Voor de versie zonder camouflage moeten we nog even wachten, maar afgaand op de vorm zal hij niet veel afwijken van deze Concept #1 die in september vorig jaar werd voorgesteld:
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!