BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Lotus lanceert een speciale versie van de Exige, de 360 Cup. De productieaantallen zijn erg beperkt. De nieuweling krijgt extra vermogen en nieuwe esthetische elementen die van ‘m in de toekomst een gewild verzamelobject zullen maken.
Zoals de 360-benaming doet vermoeden, ontwikkelt de V6 360 pk. Dat is 10 pk meer dan bij een traditionele Exige Cup. Het andere goede nieuws is bovendien dat dit extra vermogen gewonnen werd door aanpassingen aan de in- en uitlaat. Dat heeft als gevolg dat het geluid nog indrukwekkender wordt!
Lotus geeft verder weinig informatie over de prestaties, maar we schatten dat deze Brit een rijklaargewicht heeft van 1130 kg. Met 360 pk onder je kont, zul je qua rijsensaties op al je wenken worden bediend.
Discreet maar duidelijk aanwezig
De buitenkant van de Lotus Exige 360 Cup werd eveneens opgefrist. De aërodynamische uitvoering is hier de standaarduitrusting en heeft enkele pittige accenten: nieuwe voorspoiler, achterspoiler en diffuser. Ook de motorkap en de achterkant werden aangepast.
De nieuwe accenten mogen dan erg opvallend aanwezig zijn, dat wil niet zeggen dat Lotus van deze wagen een schreeuwlelijk of patser heeft gemaakt. Hij is ‘aanwezig’, maar ook in zekere mate - relatief - discreet. Dat komt onder meer door de lakkleuren waaruit je kunt kiezen. Lotus geeft je de keuze uit wit, grijs, zwart en metallic zilver. Alle kleuren worden gecombineerd met een matzwart dak.
In totaal zullen er slechts 50 exemplaren worden gebouwd. Die zijn allemaal genummerd. Dit Brits beest is in eerste instantie gebouwd voor de gesloten omloop, maar is ook gehomologeerd voor gebruik op de openbare weg.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...