Maserati Gran Turismo S : meer dan zomaar een letter ...

  • Piette François
  • 26 februari 2008

 

Vindt U als echte fan van de Italiaanse GT's , de GranTurismo wat zwakjes? Het is inderdaad zo dat het “overgewicht", tegenover de vroegere coupé, de natuurlijke levendigheid van de V8 van 4.2 liter enigzins beperkt en dat de standaard automatische bak ook al niet van de sportiefste is. Hoeveel heeft dat allemaal nog met de GT wereld te maken …?

 

Maserati beseft dit ook en stelt nu een “S” versie voor. Of die “S” nu voor “Super” of voor “Sport” staat weten we niet, maar die  “S” maakt wel een wereld van verschil… . Laten we beginnen we met de motor, het is nog steeds de V8 van 4.2 liter, maar dan wel uitgeboord tot een 4.7 liter, het is dus dezelfde motor van 440 pk die ook voor de Alfa 8C gebruikt wordt. Om nog wat extra sportiviteit te verkrijgen verdwijnt de automatische versnellingsbak en maakt hij plaats voor een gerobotiseerde eenheid met zes versnellingen. Het was ook de gedroomde gelegenheid om ook het remsysteem te versterken, daarom werd het  remsysteem van de Quattroporte GTS, van specialist Brembo, gemonteerd. 

 

Het extra vermogen en sportiviteit is natuurlijk ook aan de buitenkant zichtbaar. Maar de Italianen vielen niet in de val die sommige Duitse preparateurs onder bezweken met uitbundige en excentrieke koetswerkkits, maar de aanpassingen beperkten zich tot enkele kleine wijzigingen die de look van de meesterlijke GranTurismo niet aangetast hebben.

Meer lezen over:

Over de auteur: Piette François
Foto's ©: Manufacturer. Source ©: Maserati.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

BMW stopt met de 'i' voor zijn benzinewagens

BMW stopt met de 'i' voor zijn benzinewagens

Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Automaat

€ 27.547

Diesel, Manueel

€ 32.584

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.990
2019
105.433 km