Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Op het salon van New York presenteerde McLaren zijn nieuw instapmodel: de 570S. Maar dat is nog niet het eindpunt. McLaren heeft altijd ideeën voor nieuwe versies en zorgt nu voor een nog toegankelijker model: de 540C.
Technisch en esthetisch zijn de verschillen tegenover de 570S eerder subtiel. Dit model is minder uitgesproken sportief dan zijn grote broers en houdt wat meer zijn manieren. Onder de kap achterin vinden we altijd de 3,8 liter V8 biturbo maar teruggeschroefd tot – je kunt het al raden – 540 pk en evenveel Nm’s. Met 1.311 kg op de weegschaal blijven de prestaties top: 320 km/u en 3,5 seconden om 100 km/u te bereiken.
Deze Brit richt zich op de Porsche 911 Turbo waarvan de flat six met identieke cilinderinhoud 520 of 560 pk (Turbo S) levert. De Messerschmitt is duurder dan de Spitfire, met een basisprijs van 166.012 euro tegenover 162.750 euro. Een instapmodel, maar toch heeft deze 540C veel elementen van zijn grotere broers zoals het chassis uit koolstofvezel en de automaat met dubbele koppeling en zeven versnellingen.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.