Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Meestal vinden Formule 1-piloten gewone straatauto’s te braaf, vergeleken met hun racemachines. In 1994 koos Michaël Schumacher echter voor een opvallend gele straatauto…
In 1987 blies een zekere Romano Artioli het beroemde Bugatti nieuw leven in, dat sinds 1952 niet meer actief was. De Italiaanse zakenman beloofde een rooskleurige toekomst en een gigantische fabriek. Het doel? De beste auto ter wereld bouwen.
Op 15 september 1991 presenteerde Artioli in het kasteel van Versailles zijn nieuwe auto. De specificaties: een 3,5 liter grote V12, vier turbo’s, 560 pk, een manuele zesversnellingsbak en vierwielaandrijving. Enkele maanden later volgde de SS-versie (Super Sport), die dankzij koolstofvezel en aluminium lichter woog en die 610 pk produceerde.
In 1994 zag de auto zijn reputatie toenemen toen de rijzende ster in de Formule 1, Michaël Schumacher, zijn exemplaar in ontvangst nam. Het gele exemplaar was de enige SS die het comfortabelere interieur van de GT kreeg. Schumi hield hem amper een jaar bij. Op het circuit van Paul Ricard lieten de remmen op het einde van de rechte lijn het namelijk afweten en belandde hij in de grindbak. Daarna stond de Bugatti snel te koop.
In 2010 zette een Europeaan de auto te koop. Er stonden ongeveer 4.600 kilometer op de teller en de Bugatti bevond zich in nieuwstaat. Hij vroeg er toen € 600.000 voor, het dubbele van zijn nieuwprijs destijds.
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!