Michaël Schumacher en zijn Bugatti EB110

Meestal vinden Formule 1-piloten gewone straatauto’s te braaf, vergeleken met hun racemachines. In 1994 koos Michaël Schumacher echter voor een opvallend gele straatauto…

  • Piette François
  • 22 januari 2018

In 1987 blies een zekere Romano Artioli het beroemde Bugatti nieuw leven in, dat sinds 1952 niet meer actief was. De Italiaanse zakenman beloofde een rooskleurige toekomst en een gigantische fabriek. Het doel? De beste auto ter wereld bouwen.

Technologiefestival

Op 15 september 1991 presenteerde Artioli in het kasteel van Versailles zijn nieuwe auto. De specificaties: een 3,5 liter grote V12, vier turbo’s, 560 pk, een manuele zesversnellingsbak en vierwielaandrijving. Enkele maanden later volgde de SS-versie (Super Sport), die dankzij koolstofvezel en aluminium lichter woog en die 610 pk produceerde.

Schumi

In 1994 zag de auto zijn reputatie toenemen toen de rijzende ster in de Formule 1, Michaël Schumacher, zijn exemplaar in ontvangst nam. Het gele exemplaar was de enige SS die het comfortabelere interieur van de GT kreeg. Schumi hield hem amper een jaar bij. Op het circuit van Paul Ricard lieten de remmen op het einde van de rechte lijn het namelijk afweten en belandde hij in de grindbak. Daarna stond de Bugatti snel te koop.

In 2010 opnieuw opgedoken

In 2010 zette een Europeaan de auto te koop. Er stonden ongeveer 4.600 kilometer op de teller en de Bugatti bevond zich in nieuwstaat. Hij vroeg er toen € 600.000 voor, het dubbele van zijn nieuwprijs destijds.

Meer lezen over:

Over de auteur: Piette François

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

BMW stopt met de 'i' voor zijn benzinewagens

BMW stopt met de 'i' voor zijn benzinewagens

Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 21.500

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.990
2019
105.433 km