Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Peugeot blijft de toekomstige 208 stevig inpakken, hoewel de nieuwe stadswagen in de laatste fase van zijn ontwikkeling zit. De lancering is voor volgend jaar, de 208 is bijna klaar.
Wat de stijl betreft, heeft Peugeot zijn ontwerpers wellicht een paar kalmeerpillen gegeven. De grote muil en het agressieve uiterlijk behoren definitief tot het verleden. Een vergelijking tussen de nieuwe 508 en zijn voorganger 407 maakt dat duidelijk. De 208 oogt dus rustiger, maar nog altijd katachtig, zoals het hoort.
De grote nieuwigheid vind je onder de motorkap: de nieuwe driecilinder van PSA en BMW. Deze motor moet de kleine Peugeot aan een laag verbruik en lage uitstoot helpen. De andere benzinemotoren (1.4 en 1.6 VTi) zijn trouwens relatief oud in vergelijking met de concurrentie.
Net als de 206 en 207, zullen van de 208 tal van varianten afgeleid worden: van een break (SW, voor Sport Wagon) of cabriolet (CC), over de traditionele hatchback met drie en vijf deuren tot de sportieve GTi en wie weet zelfs een nog sportievere RC.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!