Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het elektrische minibusje van Peugeot heeft een nieuwe neus gekregen en is ook qua technologie weer mee met zijn tijd. Maar de aandrijflijn van de Peugeot e-Traveller blijft zo goed als ongewijzigd.
Enkele weken geleden stelde Stellantis met trots zijn nieuwe bestelwagengamma voor, met een meer onderscheidende snoet per merk en de nodige technologische updates om weer mee te zijn anno 2023/2024, met onder meer internetconnectiviteit op elk model. Dezelfde aanpassingen worden nu stap voor stap doorgevoerd bij de personenversies van deze busjes. Vorige week hadden we het nog over de facelift van de Peugeot e-Rifter, vandaag is de grotere e-Traveller aan de beurt, die is gebaseerd op de Peugeot Expert en zijn basis deelt met de Opel Zafira Life, Fiat Ulysse, Citroën Spacetourer en de Toyota Proace Verso.
Sinds een paar jaar zijn de busjes van Stellantis enkel nog maar elektrisch te krijgen, en dat is niet anders met deze nieuwe Peugeot e-Traveller. Zijn techniek blijft echter ongewijzigd: je krijgt nog steeds een 100 kW (136 pk) sterke elektromotor, die gevoed wordt door een batterij van 50 of 75 kWh. Dat levert volgens Peugeot een rijbereik op van 224 tot 350 km, met voortaan ook een standaard meegeleverde warmtepomp om de autonomie in de winter te sparen. Opladen kan standaard aan 7,4 kW, optioneel kan je een boordlader krijgen van 11 kW. Aan een DC-snellader haal je maximaal 100 kW, voor een laadtijd van 5 tot 80% in 38 (50 kWh) of 45 minuten (75 kWh).
Waar de e-Traveller wel verandert, is aan zijn neus: die krijgt een nieuwe grille met het nieuwe Peugeot-logo in het midden, LED-koplampen met de drieklauwige lichtsignatuur en ook een iets gunstigere stroomlijn. Aan boord is er een nieuw dashboard met een digitaal instrumentencluser en een nieuw (standaard) 10-inch aanraakscherm met het nieuwste infotainmentsysteem van het merk. Ook aan het praktische gemak is gedacht, met grotere opbergvakken, terwijl een (optioneel) verwarmd stuurwiel en nieuwe stoffen of lederen bekledingsopties voor meer comfort moeten zorgen.
Net als steeds kan je de Peugeot e-Traveller zeer flexibel uitrusten, met 5 tot 9 zitplaatsen en zelfs de mogelijkheid om de twee achterbanken te vervangen door 4 individuele comfortzetels die je ook naar elkaar kan draaien. Er zijn twee lengtes te krijgen, Standard (4,98 m lang) of Long (5,33 m), met in het geval van de langste versie een koffervolume van maar liefst 1.500 liter met alle 9 zitplaatsen overeind. De verkoop wordt in het eerste kwartaal van 2024 gelanceerd, waarschijnlijk tegelijkertijd met de alternatieven van Opel, Fiat, Citroën en Toyota, die in de komende weken voorgesteld zullen worden en dezelfde technische wijzigingen krijgen als deze Peugeot.
Ben jij op zoek naar een Peugeot? Kies uit meer dan 45.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Peugeot-zoekertjes nu hier:
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.