Porsche 911 GT3 kiest voor discretie

Zin om te genieten van opwindend hoge toerentallen, maar wel liefst in alle discretie?
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 16 juni 2021
  • Lancering

Porsche 911 GT3 kiest voor discretie

Er is goed nieuws voor mensen die wel iets voelen voor de adembenemende atmosferische 4.0-zescilinderboxer van 510 pk en toerentallen van tot 9.000 o/m in de jongste generatie van de 911 GT3, maar die niet zo wild zijn van de demonstratieve look. Ook deze zevende editie van de sportieve Porsche is namelijk verkrijgbaar met het pack Touring.

Porsche 911 GT3 kiest voor discretie

Uiterlijk is het meest opvallende verschil duidelijk het verdwijnen van de forse vaste achterspoiler van de 911 GT3. Hij is vervangen door een exemplaar dat automatisch opklapt. Maar ook flink wat andere details maken dat zowel het koetswerk als het interieur wat minder in het oog springen.

Porsche 911 GT3 kiest voor discretie

De naam “pack Touring” verwijst trouwens naar een uitrustingsversie van de 911 Carrera RS uit 1973. De bedoeling was destijds om hem een zuiverder design en een klassieker interieur te geven. In 2017 blies Porsche het idee nieuw leven in door voor het eerst het pack Touring aan te bieden op de vorige generatie van de 911 GT3 (Type 991). Gezien het succes van de formule lanceert Porsche het idee vandaag opnieuw op de jongste GT3, die begin dit jaar is onthuld.

Porsche 911 GT3 kiest voor discretie
Porsche 911 GT3 kiest voor discretie

Voor het eerst is het pack Touring trouwens zowel verkrijgbaar met de manuele versnellingsbak als met de 7-traps PDK.

Porsche 911 GT3 kiest voor discretie

Laatste belangrijk detail: dit pack is een gratis optie. Al moet je nog steeds minstens 174.640 euro ophoesten om ‘in alle discretie’ met dit monster naar huis te mogen rijden.

Porsche 911 GT3 kiest voor discretie

Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een Porsche 911 ? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Porsche 911 zoekertjes nu hier:

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.900
2021
1.500 km