Polestar
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Als de schamele 500 pk van de Cayenne Turbo niet voldoende zijn, dan heeft Porsche de oplossing voor U met een “S” variante. Deze versie is goed voor zo’n 50 pk extra.
Aan de buitenkant valt de Turbo S meteen op door zijn 21 duim velgen, brede wielkasten en zijn vierdubbele uitlaat. De lavagrijze metaalkleur is exclusief voor de Cayenne Turbo S. Deze versie is uitgerust met een arsenaal elektronische snufjes en een remsysteem met remschijven in keramiek. Vooraan hebben de remschijven een diameter van 410 mm, achteraan zijn ze 370 mm groot. Naast de Cayenne Turbo S is het PCCB remsysteem ook verkrijgbaar op de Cayenne S, GTS en Turbo in combinatie met velgen van 20 duim en meer.
Het extra vermogen van de Cayenne Turbo S tegenover de Turbo werd mogelijk gemaakt door wijzigingen aan de admissie en het motorbeheer. Naast de pk’s werd ook het koppel opgedreven, en is nu goed voor 750 Nm (dat zijn er 50 meer dan de Turbo) tussen 2,250 en 4,500 tr/min. De prestaties zijn, rekening houdend met de massa van deze mastodont, indrukwekkend. Om van 0 tot 100 km/u te geraken heeft deze Cayenne Turbo S slechts 4,8 seconden nodig en haalt hij een topsnelheid van 280 km/u. Vanaf augustus van dit jaar zou hij op de markt moeten komen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.