Renault Mégane E-Tech: dit is de toekomstige elektrische Mégane

Na de concept Mégane eVision zijn dit de eerste officiële beelden van de toekomstige elektrische Mégane.
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 08 juni 2021
  • Elektrisch

Renault Mégane E-Tech: dit is de toekomstige elektrische Mégane

Voor Renault zijn nieuwe elektrische Mégane de weg opstuurt, verdeelt het een paar foto’s van preproductiemodellen. Die werd aangekondigd door de concept Mégane eVision, die in oktober van vorig jaar werd onthuld.

Renault Mégane E-Tech: dit is de toekomstige elektrische Mégane

Nu krijgen we echter de exacte proporties te zien van dit toekomstige model, al moet je wel nog abstractie maken van de camouflage, die met zijn lijnenspel knipoogt naar het nieuwe logo van Renault.

Renault Mégane E-Tech: dit is de toekomstige elektrische Mégane
Renault Mégane E-Tech: dit is de toekomstige elektrische Mégane

Deze zomer trekken dertig auto’s de weg op met ingenieurs van Renault aan het stuur, zo vertelt het Franse merk. De officiële naam van het model wordt trouwens “Mégane E-Tech Electric”, zo melden de Fransen, maar intimi noemen hem “MéganE” (uit te spreken als “Mégane i”).

Renault Mégane E-Tech: dit is de toekomstige elektrische Mégane

Op technisch vlak staat het model op het platform CMF-EV, dat is overgenomen van neef Nissan Ariya. Renault laat weten dat zijn MéganE wordt geleverd met een elektromotor van 160 kW (217 pk) en dat de batterij van 60 kWh hem een WLTP-rijbereik geeft van 450 kilometer.

Renault Mégane E-Tech: dit is de toekomstige elektrische Mégane
Renault Mégane E-Tech: dit is de toekomstige elektrische Mégane

De MéganE wordt gebouwd in Frankrijk, in de fabriek van Douai. De leveringen starten begin volgend jaar.

Renault Mégane E-Tech: dit is de toekomstige elektrische Mégane

Op zoek naar een elektrische wagen?

Ben jij op zoek naar een elektrische wagen? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze nieuwste zoekertjes voor elektrische wagens nu hier:

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.990
2019
105.433 km