Aston Martin
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Om weer mee te zijn met zijn tijd nu zijn grote rivalen VW Golf 8 en Seat Leon volledig zijn vernieuwd kiest de Renault Mégane voor een lichte facelift. Op uiterlijk vlak beperkt de update zich tot lichte retouches. Zoals zo vaak deze tijd worden daarbij vooral de lichtblokken gemoderniseerd.
Voordien :
Nu :
Voordien :
Nu :
Ook in het interieur verandert een en ander. Het meest opvallende verschil zit hem in een volledig digitaal instrumentenbord. De bestuurder kijkt voortaan op een groot scherm van 10,2 duim. Het scherm van de middenconsole groeit in de topversies lichtjes tot 9,3 duim. Het biedt bovendien nieuwe functies, die worden gegroepeerd onder het etiket Easy Link.
De Mégane meet zich met deze update ook flink wat nieuwe uitrusting aan. Zo krijgt hij een semizelfstandige rijhulp van niveau 2, een vermoeidheidsdetectie of voetgangerherkenning voor de automatische noodrem.
Onder de motorkap komt het grootste nieuws van de plug-inhybride versie. Die heet E-Tech Plug-in en is identiek aan die van de onlangs in Brussel onthulde Captur plug-inhybride, met een totaalvermogen van 160 pk en een batterij van 9,8 kWh. Aanvankelijk wordt deze motorversie in de breakvariant van de Mégane aangeboden. Renault belooft een gehomologeerde CO2-uitstoot onder de 40 g/km en een elektrisch rijbereik van 50 kilometer.
De Fransen monteren daarnaast tegen het eind van het jaar een nieuwe 1.0-turbobenzinemotor van 120 pk in de neus van deze gefacelifte Mégane. Het dieselaanbod wordt ingeperkt tot enkel nog de 1.5 Blue dCi 115.
De marktintroductie voor de opgefriste Mégane is gepland voor de zomer van 2020.De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!