Cupra
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
De Saab 9-3 is niet meer, leve de 9-3 Griffin! De kleine toevoeging aan de naam komt er samen met een reeks aanpassingen. Saab gooit zijn berline niet helemaal om, maar verbetert zowel de techniek als het uiterlijk van de 9-3.
Wat de look betreft, neemt de 9-3 Griffin de strenge blik over zijn grote broer 9-5. De wijzigingen situeren zich allemaal rond de grille, die de auto een sportievere toets geeft. De 9-3 Griffin mag dan sportiever ogen, voor vulgaire accenten zoals grote zijschorten of overbemeten velgen is hier geen plaats. Noem het eerder sierlijke sportkleding, met een kleine achterspoiler, specifieke velgen van 17 of 18 duim en meer 'vliegtuigallures', niet onlogisch gezien het luchtvaartverleden van het merk. In het interieur veranderen de kleuren en de materialen en verschijnen titaniumdetails op het instrumentenpaneel. Dat zorgt voor een hightechsfeertje.
Als je graag diesel verbrandt, weet dan dat de 1.9 TTiD nog altijd beschikbaar is met drie vermogens: 130, 160 en 180 pk. Een mooi rendement voor een krachtbron die maar 119 g CO2/km uitstoot. Bij de benzines verandert er meer en zien we nieuwe tweeliters met 163 en 220 pk en directe injectie. Eventueel rijden ze ook op E85-brandstof. Dat levert 4 procent winst op qua verbruik en uitstoot, zeker mooi meegenomen.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.