Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Onze spionagefotografen hebben de aanstaande elektrische break van het Duitse merk gespot met vrijwel niets van camouflage!
We hebben een donkerbruin vermoeden dat de officiële presentatie van de elektrische Audi A6 niet meer veraf is... Onze spionagefotografen hebben namelijk een exemplaar van de Duitse break gespot met slechts het kleinste beetje camouflage! We kunnen dus duidelijk de verzonken deurgrepen, een aflopende daklijn en vooral de opvallende dubbele koplampen zien die we ook al op eerdere prototypes konden spotten. Er bestaat dus geen twijfel meer over dat de definitieve look van het model sterk zal lijken op die van het concept uit maart 2022.
Bij zijn aankondiging vertelde Audi al dat zijn 4,96 m lange break op het nieuwe PPE-platform van de groep gebouwd zou worden. Een 800 V-architectuur die, in het geval van de A6, ruimte biedt voor twee elektromotoren voor een totaal van 350 kW (476 pk) en 800 Nm koppel. Daarmee zou de 100 km/u in amper 4 seconden bereikt moeten worden (of zelfs minder met de elektrische RS6?), maar de krachtige batterij zou vooral een maximale WLTP-autonomie van 700 km mogelijk maken! Laten we hopen dat het Duitse merk zijn belofte weet te houden.
De Audi A6 wordt een volledig elektrisch model, maar de grote reisberline en -break die we vandaag kennen van het merk met de ringen zal nog steeds blijven bestaan. De naam verandert echter naar A7, een model dat onze spionagefotografen trouwens ook onlangs hebben gespot, al had de A7 wel nog een dikke laag camouflage. Zowel de elektrische A6 als de A7 met verbrandingsmotoren zouden in 2024 voorgesteld moeten worden. Nog heel even geduld, dus.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!