Scoop: Audi A6 Avant e-tron op pad zonder camouflage

Onze spionagefotografen hebben de aanstaande elektrische break van het Duitse merk gespot met vrijwel niets van camouflage!

  • Vanhouche  Sébastien Vanhouche Sébastien
  • 21 december 2023
  • Toekomst

We hebben een donkerbruin vermoeden dat de officiële presentatie van de elektrische Audi A6 niet meer veraf is... Onze spionagefotografen hebben namelijk een exemplaar van de Duitse break gespot met slechts het kleinste beetje camouflage! We kunnen dus duidelijk de verzonken deurgrepen, een aflopende daklijn en vooral de opvallende dubbele koplampen zien die we ook al op eerdere prototypes konden spotten. Er bestaat dus geen twijfel meer over dat de definitieve look van het model sterk zal lijken op die van het concept uit maart 2022.

Audi A6 e-tron met 700 km autonomie?

Bij zijn aankondiging vertelde Audi al dat zijn 4,96 m lange break op het nieuwe PPE-platform van de groep gebouwd zou worden. Een 800 V-architectuur die, in het geval van de A6, ruimte biedt voor twee elektromotoren voor een totaal van 350 kW (476 pk) en 800 Nm koppel. Daarmee zou de 100 km/u in amper 4 seconden bereikt moeten worden (of zelfs minder met de elektrische RS6?), maar de krachtige batterij zou vooral een maximale WLTP-autonomie van 700 km mogelijk maken! Laten we hopen dat het Duitse merk zijn belofte weet te houden.

Nog een beetje geduld...

De Audi A6 wordt een volledig elektrisch model, maar de grote reisberline en -break die we vandaag kennen van het merk met de ringen zal nog steeds blijven bestaan. De naam verandert echter naar A7, een model dat onze spionagefotografen trouwens ook onlangs hebben gespot, al had de A7 wel nog een dikke laag camouflage. Zowel de elektrische A6 als de A7 met verbrandingsmotoren zouden in 2024 voorgesteld moeten worden. Nog heel even geduld, dus.

Het laatste autonieuws op de voet volgen?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:

Meer lezen over:

Vanhouche  Sébastien
Over de auteur: Vanhouche Sébastien Sébastien is altijd al gebeten geweest door de autowereld in de breedste betekenis van het woord. Hij is echt in alles geïnteresseerd, van kleine oldtimers met verbrandingsmotor tot moderne elektrische mastodonten. Hij heeft echter wel een zwak voor snelle maar discrete auto’s. Er gaat niets boven een break die barst van het vermogen voor discreet rijplezier.
Foto's ©: Automedia.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 21.500

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km