Cupra
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
In de loop van volgend jaar wordt de 992 voorgesteld, de volgende generatie van de 911. Sommige bronnen spreken al over een plug-inhybride…
Die zou 911 E kunnen gaan heten. Dat is geen première: in 1968 had Porsche al een 911 E. De “E” verwees weliswaar niet naar elektrische aandrijving, maar naar de injectie van de motor, “Einspritz” in het Duits. De “E” was een compromis tussen de toergerichte “T” en de sportievere “S”.
Terug naar 2017. De 991-generatie van de 911 loopt stilaan op zijn laatste benen, de ingenieurs werken aan de details van de volgende generatie. In de wandelgangen wordt er gefluisterd dat er ook een hybride komt. Dat model zou de klassieke zescilinder boxer van de 911 krijgen, aangevuld met een elektromotor. Het gecombineerde vermogen zou ruim boven 450 pk moeten gaan. Een zuiver elektrische modus zou de Porsche ongeveer 50 kilometer ver moeten brengen.
Maar dat blijft allemaal hypothetisch: de inspanningen die nodig zijn voor een hybride 911 met aandrijving die alleen voor hem voorzien is, zijn niet min. Bovendien laat de architectuur van de 911 de integratie van batterijen niet makkelijk toe. Krijgt deze 992 dus een hybridevariant? Antwoord over een jaar!
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.