Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De Suzuki Swift Sport combineerde twee generaties lang een atmosferische motor aan een briljant chassis. Generatie drie buigt voor de lokroep van de turbo.
Het turboblok in de nieuwe Swift Sport heeft zijn talent al bewezen: de 1,4 liter grote Boosterjet doet namelijk ook al dienst in de Vitara S. De cilinderinhoud is dan wel iets kleiner dan voordien, het vermogen neemt toe: 140 pk in totaal, en een koppel van 230 Nm.
Prestaties geven de Japanners nog niet mee, maar wel willen ze kwijt dat de motor gekoppeld is aan een manuele zesversnellingsbak, en dat de nieuwe Swift Sport 80 kilogram minder weegt dan zijn voorganger. Monroe-dempers, dikkere stabilisatorstangen en toegenomen koetswerkstijfheid moeten het weggedrag van deze mini-GTI nog verscherpen.
Een sportieve aankleding voor het koetswerk, 17-duimsvelgen en een dubbele uitlaat doen hun werk aan de buitenkant, binnenin leggen sportieve accenten en sportzetels de nadruk op het karakter van deze Japanner. Toch wordt de veiligheid niet over het hoofd gezien: een aanrijdingswaarschuwing met voetgangerherkenning, rijstrookwaarschuwing, een vermoeidheidherkenning, grootlichtassistent en adaptieve snelheidsregelaar behoren tot de mogelijkheden.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!