Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Binnen de Ford-groep was Ian Callum verantwoordelijk voor het design van de nieuwe DB7. Die was gebaseerd op het platform van de Jaguar XJS en was een van de mooiste auto’s uit zijn tijd. Met dat model verrees Aston Martin uit de as. Ford wilde op hetzelfde elan verder en besloot Lagonda terug uit de vriezer te halen. Het design daarvoor werd toevertrouwd aan de broer van Ian Callum, Moray Callum. Maar de geschiedenis herhaalde zich niet…
Moray vertrok van een bekende basis uit de Ford-groep: de Lincoln Town Car. Die gigantische berline werd nog langer. Om het model een uniek en flamboyant uiterlijk te geven, ging Moray Callum helemaal loos, en tekende hij een enorme auto die wat weg had van een aangespoelde walvis. Technisch was er niet veel beter nieuws: onder de motorkap zat een Ford-V8 van 4,6 liter met… 190 pk. Gelukkig wilden de ingenieurs voor het productiemodel een V12 van Aston Martin onder de kap.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!