Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Alles begon bij een vraag van Britse journalisten: wat zou de ideale luxewagen zijn? Die moest snel zijn, elegant, comfortabel maar ook betaalbaar. Het resultaat werd dit conceptmodel.
Koetswerkbouwer Bertone ging in op de vraag van de Britse krant The Daily Telegraph en leverde dit resultaat af. In 1967 waren sobere en ingehouden lijnen in de mode. De pennenvrucht was meer dan een leeg omhulsel: onder het stalen monocoquekoetswerk zat de basis van een Jaguar E-Type. De 4,2 liter grote zescilinder-in-lijn was gekoppeld aan een manuele versnellingsbak met vier verzetten en haalde een topsnelheid van 230 km/u. Nadien kreeg de auto een automaat en een interieur dat plaats bood aan vier passagiers.
Vergeten? Niet helemaal…
Het project geraakte niet helemaal in de vergetelheid: Bertone gebruikte hem grotendeels als inspiratie voor de Espada die het voor Lamborghini tekende. Die GT met V12 en plaats voor vier is vandaag nog steeds een van de beste gezins-GT’s die er ooit geweest zijn.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.