Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Sommigen zeggen dat deze Suzuki zelfs leuker is dan een Mercedes SLK. Het model was vooral bestemd voor de Japanse markt, conform de regels van de “kei cars”. Deze typisch Japanse auto’s moeten bijzonder beperkte afmetingen en een dito vermogen hebben. In ruil daarvoor kunnen eigenaars fiscale en andere voordelen genieten.
Over naar de afmetingen: 3,29 meter lang en 1,39 meter breed. Het vermogen en de cilinderinhoud moeten specifieke regels volgen, dus de motor heeft klassieke specificaties: drie cilinders, 657 cc en 64 pk. Wat is daar zo geweldig aan? De motor voorin en achterwielaandrijving bijvoorbeeld, met een optioneel sperdifferentieel, dubbele bovenliggende nokkenassen, vier kleppen per cilinder en een begrenzer boven 8.000 tpm. De Cappuccino mag dan wel klein zijn, zijn specificaties zijn groots.
In 1989 presenteerde Suzuki voor het eerst het conceptmodel. De productie volgde twee jaar later en liep tot 1997. In totaal werden er ongeveer 28.000 exemplaren geproduceerd. De klanten waren snel verleid door deze veelzijdige cabriolet: het dak bestond uit vier delen, waardoor je dus verschillende auto’s in één had. De auto had bovendien een evenwichtig weggedrag, dat op de limiet speels werd. De topsnelheid was echter beperkt tot 140 km/u.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.