BMW
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
De VW Polo is een bestseller, met meer dan 18 miljoen verkochte exemplaren. De opfrisbeurt van de huidige generatie begint vooraan, waarbij de koplampen – voortaan standaard leds – doorlopen onder het radiatorrooster om te verwijzen naar het design van zijn grote broer. Achteraan werden de lichtblokken groter en zijn ze eveneens sterk geïnspireerd op die van de jongste Golf.
Op het midden van de kofferklep, net onder het merklogo, is voortaan de typenaam te zien, net zoals (je raadt het al) op de Golf. De kuur loopt door in het interieur, waar schermen overheersen. De digitale tellers zijn standaard en het centrale scherm kan tot 9,2 duim groot zijn en draadloos connecteren met Android Auto en Apple CarPlay. Gedaan met fysieke bedieningsknoppen voor de klimaatregeling, voortaan werkt alles via een klein aanraakscherm met toetsen in plaats van met draaiknoppen. Verder is ook het nieuwe stuurwiel rechtstreeks bij zijn grote broer geleend. Dit is met andere woorden een echte kleine Golf geworden.
De update is niet enkel esthetisch of technologisch, want ook de veiligheid gaat erop vooruit. De koplampen van de Polo kunnen voortaan matrixlampen zijn. Al de jongste rijhulpsystemen zijn van de partij, waardoor de Polo “op zijn eentje” kan rijden op de snelweg of in files, op voorwaarde dat de bestuurder de handen op het stuurwiel houdt. Ondanks alle elektronica kunnen ongevallen natuurlijk nooit worden uitgesloten. Daarom heeft de stadswagen airbags in overvloed, waaronder een in de rugleuning van de bestuurdersstoel die tussen de voorpassagiers ontplooit om te vermijden dat ze tegen elkaar botsen bij een aanrijding.
Ben jij op zoek naar een Volkswagen Polo ? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Volkswagen Polo zoekertjes nu hier:
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.