Aston Martin
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Volvo wil dat tegen 2025 50 procent van zijn nieuw verkochte auto’s (deels) elektrisch is. Om die melding kracht bij te zetten, toont het zijn XC40 als plug-inhybride.
Vorig jaar trok Volvo de aandacht door te zeggen dat tegen 2019 zijn volledige gamma een of andere vorm van elektrische aandrijving zou krijgen. Op zijn minst een plug-inhybride, hybride of elektrische versie dus. Dat is nu al het geval voor de XC60, S90, V90 en XC90. Ook de nieuwe V60 krijgt een plug-inversie.
Met de XC40 T5 Twin Engine komt er nu de eerste plug-inhybride op het compacte CMA-platform bij. Gezien de toenemende interesse van de gigantische Chinese markt voor alternatieve brandstoffen, is het niet verwonderlijk dat die voor het eerst op het salon van Peking wordt getoond.
Technische details geeft Volvo echter nog niet vrij. We nemen aan dat hij een 1.5 driecilinder turbobenzine krijgt (terwijl de grotere modellen een 2.0 viercilinder als basis hebben), die om en bij 160 pk produceert en die gekoppeld wordt aan een elektromotor van zo’n 75 pk. De batterij moet een theoretisch rijbereik opleveren van 50 kilometer.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!