BMW
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
Dit is een goed idee. Een bestelwagen hoeft niet zo groot te zijn als een tanker, vooral als die alleen pakjes moet leveren in de stad. Klein is praktisch, en als hij elektrisch rijdt is het nog beter.
Met een lengte van 3,54 meter is de e-load up! een van de kleinste bestelwagens. Een grote troef voor de handelbaarheid. En het bruikbare volume? Volkswagen belooft één kubieke meter. Genoeg voor pizzabakkers, postdiensten, herstellers, …
Voor een stadswagen blijkt een elektromotor steeds meer de beste oplossing. Dit concept van Volkswagen gebruikt zo’n motor, met een vermogen van 82 pk en een koppel van 210 Nm beschikbaar vanaf vertrek. VW kondigt een autonomie van 160 km aan.
Er is nog niets bekend over eventuele serieproductie. Dat zou geen probleem mogen zijn, temeer daar de elektromotor ook eenvoudig gewisseld kan worden door een verbrandingsmotor.
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.