Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Ecologie heeft ook zijn leuke kanten. Om het verbruik te doen dalen, verkleinen de ingenieurs de cilinderinhoud. Dat zou de prestaties kunnen verminderen, maar doorgaans volstaat een turbo om de verloren pk’s terug te winnen. En in dit geval wordt er zelfs een tweede turbo gemonteerd voor enkele paardjes extra.
BMW vervangt zijn V8 door een V8. De oude, 4,8-liter grote motor leverde 367 pk. Een mooi vermogen, maar in vergelijking met zijn opvolger eerder een mager beestje. De nieuwe 4,4-liter (400 cc minder) V8 zet niet minder dan 407 pk op de tabellen. We kennen hem al uit de 5- en de 7-Reeks maar nu huist hij ook onder de kap van de Wiesmann MF4.
Nog niet genoeg? Geen nood, kies dan meteen voor de MF5. Die was tot nu toe voorzien van de schitterende atmosferische 5-liter V10 met 507 pk. Nu schakelt hij over op een ‘kleine’ 4,4-liter V8, afkomstig van BMW Motorsport, die ook al de X5 M en de X6 M aandrijft. De turbo’s blazen de MF5 vooruit en maken een vermogen van 555 pk mogelijk. Goed voor een spurt van 0 tot 100 km/u in 3,9 seconden en een topsnelheid van 311 km/u.
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!