Cupra
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Beter doen dan de onklopbare Duitse berlines is lange tijd een obsessie geweest bij Renault. De R25 was op de goede weg, maar met de Safrane wilde Renault nog beter doen. En om de Duitsers te kloppen, wat kan je dan beter doen dan… een beroep doen op de Duitsers? Renault schakelde Hartge en Irmscher in voor de motor en de assemblage.
Omdat de basis een Safrane Quadra was, was vierwielaandrijving standaard. Dat zorgde voor een degelijk weggedrag. Onder de motorkap zat een drieliter V6, die de Duitsers voorzagen van twee turbo’s, goed voor een vermogen van 268 pk. Renault had er meer uit kunnen krijgen, maar de Fransen wilden een comfortabele berline, geen sportwagen. De manuele vijfversnellingsbak was de enige mogelijke transmissie. De gepeperde Safrane kon Audi’s en BMW’s ongerust maken: een topsnelheid van 250 km/u en 0-100 km/u in 7,2 seconden.
Het van het was zonder twijfel de Baccara-afwerking, die het interieur van leder voorzag, een automatische klimaatregeling met twee zones, verwarmde zetels, een gestuurde ophanging en zelfs… een elektrisch verstelbaar stuur.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.