Mitsubishi
Om gebruik te maken van de afnemende concurrentie in het stadswagensegment geeft Mitsubishi zijn Space Star een tweede opfrisbeurt. Het schuwt daarbij alle risico’s.
Om gebruik te maken van de afnemende concurrentie in het stadswagensegment geeft Mitsubishi zijn Space Star een tweede opfrisbeurt. Het schuwt daarbij alle risico’s.
Na een eerste facelift in 2015 krijgt de plug-inhybride Outlander nu grondige technische wijzigingen. Maakt dat deze SUV met elektrische ziel nog interessanter?
De toekomst is volgens de Japanners elektrisch, of toch minstens hybride. Mitsubishi stak zijn teen in 2013 al in het water om de temperatuur te meten met de Outlander PHEV. Zwemklaar, zo bleek: de hybride SUV werd een schot in de roos.
Met deze Eclipse Cross hoopt Mitsubishi zichzelf weer in de kijker te werken. De looks van de middelgrote SUV trekken de aandacht alvast, maar is dat voldoende om klanten te overtuigen in dit hypercompetitieve segment?
Mitsubishi, dat sinds vorig jaar deel uitmaakt van de Alliantie Renault-Nissan, presenteert vandaag de Eclipse Cross. De compacte SUV komt tussen de ASX en de Outlander te staan.
Het duurde zeven jaren om hem te ontwikkelen. En als je zijn techniek bekijkt, begrijp je snel waarom. De inspanningen lonen, want Mitsubishi noteerde al 12.000 bestellingen, waarvan 8.900 alleen in Nederland.
Nog voor de pers hem kon testen, werden er in Nederland al 11.000 exemplaren van verkocht. We hebben het over de nieuwe Mitsubishi Outlander PHEV, een cryptische omschrijving van een plug-inhybride. Mitsubishi belooft een SUV met 200 pk, vierwielaandrijving en een CO2-uitstoot van 44 g/km. Waar of niet waar?
“De verborgen schoonheid van de lelijkerds zie je meteen”, zong de grote Serge Gainsbourg. Zonder de nieuwe Outlander lelijk te noemen, mogen we zeggen dat hij een glad en rustig uiterlijk heeft, nogal ingetogen. Nochtans is alles nieuw en heeft hij alle uitrusting om met de besten van het segment te strijden. Hoe brengt hij het ervan af?
Mitsubishi profiteert van de lancering van de Space Star om uit te pakken met een stuntprijs: 8.990 euro. Wie doet beter? Dacia natuurlijk. Hoewel de Sandero in het gamma klimt, laat het lowcostmerk zich uiteraard niet kloppen op eigen terrein. Maar wat hebben deze twee spaarzaamheidskampioenen meer te bieden dan hun prijs? Wie overtuigt het meest bij dagelijks gebruik?
Op het eerste zicht is het moeilijk om deze Space Star te situeren. Hij is niet echt de vervanger van de Colt, dat uit de catalogus verdwijnt, zit tussen twee segmenten en kreeg een nieuwe naam voor zijn lancering op de Europese markt. Een nieuwe stadswagen dat wat verwarring met zich meebrengt, maar wel veel te bieden heeft ...
De situatie bij Mitsubishi in Europa lijkt dramatisch. De verkoop is ingestort en de producten zijn gedateerd, allemaal weinig hoopgevend voor de toekomst. Maar het nieuwe model ASX is mogelijk de redder in nood. Hij heeft alles om Europa te verleiden, te beginnen met een kleine dieselmotor.
Hou je van het betere bochtenwerk? Dan hou je zeker van de Mitsubishi Lancer Evo! We kennen hem al jaren als de eeuwige rivaal van de Subaru Impreza WRX STI. De Evo … evolueerde gedurende die jaren van een duivels efficiënte rijderswagen naar … een nog betere versie. We zijn ondertussen al aan nummer 10 beland. Maar zeg dit toch maar niet te luid want de marketing afdeling van Mitsubishi hoort dit niet zo graag. Is het misschein omdat hij wat zachter, minder brutaal is geworden. Mitsubishi wil immers dat hun Evo de strijd aangaat met de BMW M3 of nog de Audi S4. Een serieuze challenge…
In Japan rijdt hij al over de wegen en volgend jaar zal hij ook gecommercialiseerd worden: de elektrische wagen. Wij mochten hem al eens testen op onze Belgische wegen en in realistische rijomstandigheden.
Zeg nooit Lancer “Evo X” , maar wel Lancer “Evolution” tegen deze nieuwe Mitsubishi. Deze naamsverandering zou wel eens een teken aan de wand kunnen zijn, waarmee de Japanners om duidelijk willen maken dat zij van de radicale rallymonsters-lijn af willen en nu een meer “soft” imago aankleven. Maar is de “Evo” dan zijn ziel kwijt?
De nieuwe Lancer wordt op hetzelfde platform als de Chrysler Sebring en de Dodge Avenger gebouwd. Concreet betekent dit dat hij tegenover zijn voorganger wat groeit. Maar in tegenstelling van de Amerikaanse familie trekt deze mooie Japanner eerder de sportieve kaart. Een simpele blik op zijn uiterlijk zou je daarvan moeten overtuigen, zeker als je hem van voren bekijkt.
Voortgaand op het feit dat de Pajero klanten trouw zijn, en aan hun echte terreinwagen gehecht zijn, doet Mitsubishi wat van hen verwacht wordt. Verder doen zoals ze bezig waren...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De nieuwe Model Y Long Range RWD biedt tot 600 km actieradius voor een vanafprijs van 49.970 euro, waarmee het qua prijs/autonomie de meest interessante Tesla van allemaal is!
Welke uitvoering, motorisatie en opties moet je kiezen op de Renault Austral in 2024? Het maakt uiteindelijk weinig uit, we leggen uit waarom.
De Audi Q6 e-tron is nu te bestellen in verschillende uitvoeringen met een vanafprijs van 75.900 euro, maar hij zou binnenkort goedkoper moeten worden...
Tesla heeft de prijs van beide varianten van de Model 3 Highland met 4.000 euro verlaagd, en de Long Range krijgt een nieuwe naam.