Tesla
De Tesla Model 3 krijgt een grondige facelift. Die gaat als Highland door het leven en voegt talloze belangrijke verbeteringen toe aan de elektrische berline.
De Tesla Model 3 krijgt een grondige facelift. Die gaat als Highland door het leven en voegt talloze belangrijke verbeteringen toe aan de elektrische berline.
Tesla domineert de Europese en zelfs de wereldwijde automarkten met de Model Y, maar wat is de reden voor zijn succes?
De Tesla Model S Plaid heeft, met zijn 1.020 pk en zijn 0-100 km/u in 2,1 seconden, de grenzen overschreden van wat een auto zou moeten kunnen - hoe indrukwekkend het ook is. We leggen het uit.
De Tesla Model Y is al in het voorjaar van 2019 onthuld, maar komt pas nu naar Europa. Heeft die lange wachttijd ertoe geleid dat dit product tot in de puntjes ontwikkeld is?
Een test van de Tesla Model 3? Maar die is toch al een paar jaar op de markt? Misschien wel, maar hij heeft onderhuids een reeks technische wijzigingen ondergaan die een nieuwe test verantwoorden.
Zeggen dat we lang hebben moeten wachten op de Tesla Model 3 is een understatement. Maar is het lange wachten ook de moeite waard?
De concurrentie is eindelijk klaar voor het weerwoord, maar Tesla zet zijn elektrische demonstratie voort. In afwachting van de kleine Model 3 gaan we voor een test van de grote SUV, de Model X. Kwestie van te weten waar al die elektrische SUV’s van de klassieke merken het tegen op willen nemen.
Terwijl de premiumconcurrentie zich het hoofd breekt over de ontwikkeling van hun eerste elektrische model, breidt Tesla zijn gamma rustig uit. Vier jaar na zijn lancering in Europa heeft de onvermijdelijke Model S geleidelijk grotere batterijen gekregen, nieuwe rijhulp en een tweede motor. Wij deden een testrit met de 100D.
Tesla creëert heel wat buzz. In de chiquere buurten wordt erover gesproken: ze willen allemaal een Tesla. Het is elektrisch, dus goed voor het imago, en exotisch. Maar hoe rijdt hij in het echte leven?
Na een groot succes in de Verenigde Staten, richt Tesla zijn pijlen op Europa in de hoop het oude continent warm te maken voor elektrische auto’s. Na de overtuigende Roadster presenteert de Amerikaanse constructeur een sensuele berline, de Model S. Die wil alle vooroordelen wegvegen waarmee elektrische auto’s te kampen hebben.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
De Audi Q7 en Q8 plug-inhybrides zijn er nog steeds als 55 en 60 TFSI e quattro en hebben een respectievelijke vanafprijs van 79.230 euro en 87.350 euro.
Welke uitvoering, motorisatie en opties moet je kiezen op de Renault Austral in 2024? Het maakt uiteindelijk weinig uit, we leggen uit waarom.
De Audi Q6 e-tron is nu te bestellen in verschillende uitvoeringen met een vanafprijs van 75.900 euro, maar hij zou binnenkort goedkoper moeten worden...
Tesla heeft de prijs van beide varianten van de Model 3 Highland met 4.000 euro verlaagd, en de Long Range krijgt een nieuwe naam.