Land Rover
Land Rover laat de eerste beelden zien van zijn toekomstige Range Rover Electric zonder camouflage, en vertelt ons meer over zijn innovatieve tractiecontrole.
BMW vernieuwt zijn instapmodel. In afwachting van het debuut van de nieuwe 1-Reeks in de showroom zijn dit 7 wetenswaardige cijfers.
De eerste beelden en info gaf BMW al vrij. Maar om hem in het echt te zien heb je nog geduld nodig. Zijn eerste publieke optreden is op BMW’s NEXTGen-evenement in München eind juni. In september staat hij op het salon van Frankfurt, en de grote lanceringsdatum op de markt is 26 september 2019.
Bij zijn lancering is de 1-Reeks beschikbaar met vijf motoren: twee benzines en drie diesels. Afhankelijk van je keuze daar zijn er drie versnellingsbakken: een manuele zesbak, een versnellingsbak met dubbele koppeling en zeven verzetten of een achttrapsautomaat. Je hebt ook de keuze tussen voor- en vierwielaandrijving.
De afmetingen van de nieuwe BMW 1-Reeks blijven min of meer ongewijzigd. Maar de omschakeling naar voorwielaandrijving zorgt er wel voor dat de koffer 20 liter ruimer is dan die van het uitgaande model: 380 liter in totaal. De achterbank is nog steeds in drie delen neerklapbaar (40/20/40), en daardoor maak je 1.200 liter aan ruimte vrij. Voor het eerst is de 1-Reeks ook verkrijgbaar met een elektrisch openende kofferklep.
Ook de passagiers achteraan profiteren van het nieuwe voorwielaangedreven platform. De wielbasis is 2 centimeter kleiner maar de knieruimte neemt wel met 3,3 centimeter toe.
Omdat de kofferklep en motorkap onder meer aluminium gebruiken en er verder ook meer staal met hoge trekweerstand wordt gebruikt, is de nieuwe 1-Reeks 30 kilogram lichter dan zijn voorganger. Dat doet ook de CO2-uitstoot afnemen: de zuinigste diesel laat 100 g/km optekenen.
Voor het eerst is de BMW 1-Reeks ook beschikbaar met een groot panoramisch schuifdak. Het oppervlak daarvan bedraagt 0,7 m². Het deel dat opent meet 70 op 76 cm.
De topversie van het infotainmentsysteem is gekoppeld aan een 10,25 duim groot touchscreen. Voor het eerst is er ook een head-updisplay in de 1-Reeks. Daarmee tover je informatie rechtstreeks op de voorruit op een gekleurd oppervlak van 9,2 duim.
Land Rover laat de eerste beelden zien van zijn toekomstige Range Rover Electric zonder camouflage, en vertelt ons meer over zijn innovatieve tractiecontrole.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Smart onthult de conceptcar #5 in première op het autosalon van Peking, een middelgrote SUV die ook naast de gebaande paden op zijn gemak moet zijn.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.